Vi hjälper dig före, under och efter din vistelse

Vi är här för att se till att du trivs under din vistelse, från bokning fram till att resan är över. Läs mer om vår garanti för trygg och säker bokning samt andra förmåner du får varje gång du bokar och betalar genom HomeAway.

Före vistelsen

Så här skyddar vi din resa innan den ens börjat.

Vi väljer Premium-partners

Våra Premium Partners ger gång på gång sina gäster strålande upplevelser. När du ser Premium-partnersymbolen på en bostad kan du känna dig extra trygg med bostadsbeskrivningen, fotona och bekvämligheterna.

Vi skyddar dina betalningar

När du betalar genom HomeAway skyddar vi din betalning mot bedrägeri. Om dina pengar går till någon annan än ägaren eller fastighetsförvaltaren återbetalar vi dig.

Så gör du en säker betalning

Vi förhindrar bedrägeri

Vi försöker förhindra bedrägeri genom att t. ex. verifiera konton, utföra säkerhetsprövningar och kontroller.

Ombokning vid behov

Det är ovanligt, men om ägaren avbokar din vistelse i sista stund har vi särskilda ombokningsspecialister som hjälper dig att boka liknande boende.

Så gör du om ägaren avbokar

Under vistelsen

Vi är här för att se till att din vistelse går smidigt till.

Vårt team hjälper dig

Våra experter besvarar alla frågor som kan dyka upp under din vistelse, Om du behöver hjälp med att kontakta ägaren eller har några andra frågor kan vi hjälpa dig.

Gå till hjälpcenter

Boende vid behov

Om du inte kan komma in i bostaden eller om den inte stämmer överens med annonsen (färre sovrum, materiella defekter, o.s.v.) bör du kontakta oss inom de första 12 timmarna. Vi försöker hitta andra övernattningsmöjligheter så att din resa kan fortgå.

Efter vistelsen

Vi kan hjälpa till även efter resan.

Vi skyddar din skadedeposition

Om ägaren eller fastighetsförvaltaren behåller skadedeposition utan rätt hjälper vi dig att återfå den.

Vill du veta mer om vår garanti för trygg och säker bokning?