HomeAway Inc. Förtjänst vanliga frågor

Tack för att du är kund hos oss! Vi har sammanställt en lista med svar på några frågor du kanske har i och med vår kvartalsredovisning som ägde rum den 4 november 2015.

Allmänt
Vad berättade ni för investerare och kunder under samtalet?
Du hittar information på denna sidan.
Kan ni ange en tidslinje för ytterligare kommunikation och uppdateringar?
Vi strävar efter att vara uppriktiga gentemot dig. Du kommer att mottaga en uppdatering tidigt nästa år där vi berättar om våra senaste planer för 2016. I vanlig ordning, kommer vi även att fortsätta skicka kontinuerliga uppdateringar via e-post (inklusive din månadsrapport) såsom meddela dig i god tid om eventuella ändringar.
Serviceavgift
Vad är det för serviceavgift ni meddelade om idag? Hur mycket kommer den att kosta?
Den inplanerade serviceavgiften är en avgift som endast gäller hyresgäster. Hyresgästerna debiteras en liten procentandel av alla bokningar online som görs via HomeAway. Avgiften varierar beroende på hyrans totalkostnad, men vi jobbar fortfarande på att fastställa det ideala priset.
När träder serviceavgiften i kraft? På vilka webbsidor? I vilka länder?
Serviceavgiften för hyresgäster implementeras på alla webbsidor som är en del av HomeAway-familjen, inklusive HomeAway.se. Den kommer att införas i USA först och i Europa under andra kvartalet 2016. För andra webbsidor runt om i världen, introduceras den senare.
Varför gör ni det här? Vad gör ni med extraintäkterna?
Efter omfattande och detaljerade undersökningar fastställde vi att HomeAway kan ge dig, våra fastighetsägare och fastighetsförvaltare mer värde för pengarna med en serviceavgift. Vi kan investera mer i marknadsföring, Security Center och mobila lösningar. Investeringarna hjälper oss att uppnå vårt långsiktiga uppdrag att göra det bättre att hitta, boka och bo i en semesterbostad än på hotell, vilket i sin tur ger dig fler möjligheter.
Avskräcker inte en serviceavgift hyresgäster från att boka på HomeAway?
Baserat på omfattande undersökningar tror vi inte att en serviceavgift avskräcker hyresgäster från bokningar. Serviceavgifter är vanligt förekommande inom rese- och semesterhusbranschen. Våra egna undersökningar och granskningar av vad onlineresebyråer, konkurrenter och fastighetsförvaltare gör visar att hyresgästerna är beredda att betala serviceavgifter. I vårt fall hjälper avgiften oss att investera mer i marknadsföring för att attrahera fler hyresgäster till annonserna på våra webbsidor. Därmed kan vi investera mer i hyresgästanpassade funktioner som förbättrat skydd mot till exempel bedrägerier och dubbelbokade eller felrepresenterade bostäder för hyresgäster som bokar via HomeAway.
Security Center
Vilka nya skyddsprodukter erbjuder HomeAway för hyresgästerna? När? Finns det för alla hyresgäster?
För hyresgäster som betalar via HomeAway planerar vi att ge ett mer fullständigt skydd mot till exempel bedrägerier och dubbelbokade eller felrepresenterade bostäder. Dessa hyresgästskydd kommer att introduceras under andra kvartalet 2016 i USA och Europa och lanseras senare på våra ytterligare webbsidor i HomeAway-familjen.
Vad gör HomeAway annars för att skydda sina kunder?
HomeAway investerar kontinuerligt i människor, teknik och tjänster för att skydda våra kunder. Några exempel på nuvarande skyddsåtgärder innefattar vår egen sökmotor för bedrägerier, tvåstegsverifiering och vårt säkra kommunikationssystem som hjälper till att säkerställa säkra bokningar online för dig och dina hyresgäster.
Bästa matchning
Vad är ”bästa matchning”?

Vårt mål på HomeAway är att visa hyresgästerna bostäder i sökresultaten som med störst sannolikhet leder till bokning. Systemet kallas för bästa matchning och introducerades i september 2015. Tidigare listades bostäder i sökresultat efter annonskvalitetspoäng. Faktorerna i annonskvalitetsöversikten är fortfarande viktiga, men bästa matchning tar hänsyn till ännu mer.

När den har begränsat resultatet till annonser som matchar hyresgästens sökkriterier, till exempel önskade datum och gruppstorlek, väljer systemet för bästa matchning de annonser som stämmer bäst överens med hyresgästens önskemål och de som erbjuder den bästa bokningsupplevelsen. Hyresgästens önskemål bestäms av vilka filter han/hon använder, vilken enhet eller plats han/hon söker från och hur tidigare förfrågningar och bokningar har sett ut. Bokningsupplevelsen i en annons anges av faktorer som kalender och svarsstatistik (svarstid & frekvens) . En annons ger en bra bokningsupplevelse när det går snabbt och är tillförlitligt för hyresgäster att boka den.

Vi fortsätter testa systemet för att fastställa ytterligare optimeringar som leder till fler bokningar. Läs mer

Mitt abonnemangspaket
Har ni planer på att sluta erbjuda ett abonnemangsalternativ? Övergår ni till en modell med bara provisionsbaserade annonser?

Vi strävar efter att ge dig alternativ för hur din annons ska visas på HomeAway-familjens webbsidor. Därför har vi inga planer på att upphöra med att erbjuda vårt årliga abonnemang eller tjänster för provisionsbaserade annonser. Vi fortsätter att erbjuda en abonnemangsprodukt eftersom vi vet att många kunder föredrar det.

Inför ni en prissänkning för annonser med årliga abonnemang också?
HomeAway engagerar sig i den årliga abonnemangsverksamheten och överväger att anpassa priserna och lämna incitament efter relevans.