$1M Policysammanfattning för ansvarsförsäkring

 

Om $1M Ansvarsförsäkring

$1M Ansvarsförsäkring (”Programmet”) erbjuder ägare och fastighetsskötare huvudsaklig täckning mot skadestånd vid olyckor som inbegriper kroppsskada eller skada på egendom för tredje part, under förutsättning att olyckan sker under en vistelse som överensstämmer med en reservation som behandlats online genom HomeAway-utcheckning.

Programmet erbjuder upp till $1 miljon USD i täckning per egendom, per år, genom en policy som utfärdats av

Generali Global Assistance ingår i den multinationella Generali-gruppen, som i mer än 185 år har skapat en närvaro i 60 länder med över 76 000 anställda. 

Det finns ingen ytterligare kostnad för att delta i programmet; men endast och som finns kvar som överensstämmer med en reservation som behandlats online genom HomeAway-utcheckning omfattas. I händelse av ett skadeståndskrav samordnas förmånerna med övriga tillämpliga försäkringar, inklusive din hemförsäkring.

Se nedan för information kring hur du rapporterar anspråk enligt programmet. 

 

Programmets giltighet och giltighetsdatum

Den aktuella policyperioden för programmet börjar 8 maj 2017. Programmet täcker alla vistelsenätter som sker på eller efter detta datum, oavsett in- eller utcheckningsdatum, under förutsättning att vistelsen överensstämmer med en reservation som behandlats online genom HomeAway-utcheckning.

Generali Global Assistance är försäkringsgivaren bakom det här programmet. HomeAway är policyinnehavaren och, enligt definitionen i programreglerna, ägare och fastighetsägare som listas i HomeAway-familjen för platser eller en behörig avdelning för oförsäkrade parter (med gemensamt namn “Försäkrad”).

Kriterier för ägare/fastighetsägare

Ägare omfattas av detta program om deras fastigheter finns listade i HomeAway-familjen för platser eller en behörig avdelning, och där överensstämmer med en reservation som behandlats online genom HomeAway-utcheckning.

Kriterier för fastighetsskötare

Fastighetsskötare omfattas av detta program om fastigheten de sköter listas i HomeAway-familjen för platser eller en behörig avdelning, och där vistelserna överensstämmer med en reservation som behandlats online genom HomeAway-utcheckning.

Fastighetstyper som omfattas

 

Definitionen av “egenskaper” under Programmet kan inkludera mobila hem, Airstream husvagnar, små stugor, vattenfarkoster och andra liknande inkvarteringstyper, men endast i den utsträckning egendomen är fast och används för boende.

 

 

Försäkringsgränser

$1 miljon USD per tillfälle, med en total gräns på $1 miljoner USD per år och egendom enligt det som listas i HomeAway-familjen för platser eller en behörig avdelning enligt programpolicyregeln.

Utgifter som täcks 

De utgifter som den Försäkrade blir ålagd att betala för skador på grund av kroppsskada till en gäst eller för en skada på egendom till en tredje parts fastighet kan omfattas av detta program. Om skadeståndsanspråket täcks inkluderar policyn på $1 miljoner USD många av kostnaderna för undersökning av ett anspråk, inklusive juridiskt skydd, om det behövs.

 

Område som täcks 

Överallt i världen under förutsättning att den försäkrades ansvar att betala skador har avgjorts:

 

Programundantag

Programmet exkluderar täckning av följande:

Luftfarkost, bil och vattenfarkost: Kroppsskada eller skada på egendom som uppkommer genom ägande, underhåll, användning eller överlåtelse till andra av luftfarkost, bil eller vattenfarkost som ägs eller används av eller hyrs eller lånas till en försäkrad, som inte är fast och/eller inte används i boendesyften.

Avtalsbundet ansvar: Kroppsskada och skada på egendom, för vilken den försäkrade har instämt i att betala på grund av ett åtagande som angetts i ett befintligt kontrakt eller avtal.

Skada på egendom: Skadan på egendom som omfattar försäkrade eller hyrda innehav, eller besittningar, inklusive kostnader eller utgifter som ådras av en försäkrad för reparation, byte, förbättring, restoration eller underhåll av sådan egendom av någon orsak, inklusive förebyggande av personskada eller skada på annans egendom.

Elektroniska data: Skador som uppkommer genom förlust eller oförmåga till användning, skada på, korruption av, oförmåga att få åtkomst till eller oförmåga att manipulera elektroniska data. I enlighet med användning enligt detta undantag står elektroniska data för information, fakta eller program som finns lagrade som eller på, har skapats eller använts på, eller sänts till eller från datorns mjukvara, inklusive system- och programmjukvara, hårddiskar eller disketter, CD-ROM-skivor, kassettband, enheter, celler, databehandlingsenheter, eller andra media som används med elektroniskt styrd utrustning.

Arbetsgivarens ansvar: Kroppsskada på en anställd hos den försäkrade som uppkommer från och kopplat till (i) den försäkrades anställning; eller (ii) åtaganden som utförs kopplat till karaktären i den försäkrades verksamhet. 

Förväntad eller avsiktlig skada: Skada på kropp eller egendom som förväntas eller avses från den försäkrades ståndpunkt.

Personlig och marknadsföringsmässig personskada: Personskada eller påstådd personskada orsakad av förtal, överträdelser av sekretess, marknadsföring eller felaktig avhysning.

Förorening: Skada på person eller egendom som uppkommer till följd av faktiskt, påstådd eller förestående urladdning, spridning, läckage, migrering, frigörelse eller förångning av förorenande medel.

Återkallelse av produkter, arbete eller skadad egendom: Skadeanspråk för förlust, kostnad eller utgift som ådras av dig eller andra på grund av brist på användning, tillbakadragande, återkallelse, inspektion, reparation, byte, justering, borttagning eller kassering av en produkt om en sådan produkt dras tillbaka eller återkallas från marknaden eller från användning av en person eller organisation på grund av en känd eller misstänkt defekt, avvikelse, felaktighet eller farligt villkor i den.

Registrering och spridning av material eller information vid överträdelse av lag: "Kroppsskada" eller "skada på egendom" som uppkommer direkt eller indirekt genom en åtgärd eller överträdelse som har skett eller påstås ha skett (i) The Telephone Consumer Protection Act (TCPA), inklusive förändringar eller tillägg till sådan lag, (ii) CAN-SPAM Act från 2003, inklusive förändringar eller tillägg av en sådan lag, (iii) Fair Credit Reporting Act (FCRA), och alla förändringar eller tillägg av en sådan lag, inklusive Fair and Accurate Credit Transactions Act (FACTA); eller (iv) all federal, statlig eller lokalt lagstadgad, ordinerad eller förordnat regelhantering, utöver TCPA, CAN-SPAM Act från 2003 eller FCRA och dess förändringar och tillägg, som adresserar, förbjuder eller begränsar utskrift, disseminering, kassering, insamling, inspelning, sändning, kommunikation eller distribution av material eller information.

Krig: Kroppsskada eller skada på egendom, som oavsett hur den orsakats, uppkommer direkt eller indirekt genom (i) krig, inklusive inofficiellt krig och inbördeskrig eller (ii) krigsliknande åtgärd genom en militär kraft, inklusive åtgärder som hindrar eller försvarar mot en faktiskt eller förväntad attack med militär personal eller andra representanter.

Anspråk

Meddela Generali Global Assistance omedelbartom du får reda på någon personskada hos tredje part eller skada på egendom tillhörande tredje part, som kan omfattas av villkoren. Alla fördröjningar i rapportering av ett anspråk kan resultera i att programmet inte omfattas.

Ring omedelbart för att initiera ett anspråk och tala med en representant för skadeståndsanspråk hos Generali Global Assistance:

Se till att ha följande information tillgänglig när du ringer:

Du får ett meddelande om anspråket. Efter att anspråket lagts fram får du namnet på din representant för Generali Global Assistance, samt uppdateringar under anspråksprocessen.

Bearbetningstiden beror på komplexiteten och de specifika detaljerna i anspråket och tillhörande skador. 

 

Friskrivning 

Denna programsammanfattning innehåller inte de fullständiga reglerna och villkoren. Dessa återfinns i policydokumentet med Regler och villkor, som finns att få på begäran.

 

Klagomål 

Vi strävar efter att erbjuda våra partner utmärkt kundtjänst och välkomnar feedback. Vi gör vårt bästa för att hantera alla klagomål på ett rättvist sätt. Om du vill lägga fram ett klagomål kan du göra det skriftligt, via telefon.

Skicka alla klagomål till följande adress: 

Generali Global Assistance
P.O. Box 939057
San Diego, CA 92193
Tel: 858-810-2000
Email: homeawayclaims@generali-liability.com

check