Säker kommunikation med hyresgäster


För att Din uthyrning ska bli så framgångsrik som möjligt är säkerheten av Dina personliga uppgifter och Ditt fastighetsägarkonto viktigt för oss. Vi arbetar dagligen för att skydda både Dig och hyresgäster från nätbedrägerier som exempelvis nätfiske, eller så kallad phishing*.

För att Du och hyresgästerna ska kunna kommunicera ännu säkrare med varandra götr vi nu Din personliga e-postadress anonym, dvs den kommer inte att vara synlig. Detta innebär dock ingen förändring för själva kommunikationen mellan Dig och Dina gäster. Nedan följer mer detaljer om denna förändring.


Vilka är förändringarna?


  • E-postmeddelanden från Dig och hyresgäster skickas genom vårt säkra HomeAway system
  • Förfrågningar och dess svar skickas från avsändaradressen sender@messages.homeaway.com för att skydda Dig.
  • Du kan fortfarande se hyresgästens e-postadress i Ditt fastighetsägarkonto under fliken ”Förfrågningar”.
  • Precis som tidigare kan Du även kommunicera med hyresgästerna via Ditt personliga e-postkonto eller Ditt fastighetsägarkonto.
marcom-svara-big-img.png








NYHET:
Nu blir uthyrningen ännu säkrare
ausrufe-zeichen.png  

VIKTIGT

För att Du i framtiden ska kunna hitta Dina bokningsförfrågningar lättare i Din inkorg, vänligen lägg till denna e-postadressen till Din lista för säkra kontakter i Ditt e-postkonto: sender@messages.homeaway.com


Fördelar för Din säkerhet


  • Denna nya säkerhetsfunktionen skyddar Din privatsfär och Dina personliga uppgifter
  • Du kommer att ha en ännu säkrare kommunikation med hyresgäster
  • Du behöver inte längre offentliggöra Din privata e-postadress och håller den utanför bokningsprocessen. Detta skyddar Dig och Dina gäster från nätfiskare.


dialog-screen-butt.pngLätt & enkelt - kommunikation via Ditt fastighetsägarkonto


Väl inloggad på Ditt fastighetsägarkonto kan Du med hjälp av knappen ”Svara,” skicka svar på varje enskild förfrågan från hyresgäster. Detta, såsom tidigare kommunikation med gästerna finner Du när Du klickar på fliken "Förfrågningar".
Tips: Använd våra e-postmallar för att svara... detta sparar tid!



Din åsikt är viktig för oss


Låt oss gemensamt ta hand om Din säkerhet. Testa kommunikationen via Ditt fastighetsägarkonto. Dela med Dig av Din erfarenhet – klicka på fältet för ”Service” i Ditt fastighetsägarkonto längst upp. Du kommer då vidare till ett fönster där Du lämnar feedback. Tack på förhand!


Vad är phishing eller nätfiske?


phishing-image2.jpg*Phishing (från engelskans ”fishing” – fiske) räknas till den vanligaste formen av identitetsstöld på nätet. Detta innebär att bedragaren får tag på Dina personliga uppgifter som exempelvis lösenordet till Ditt e-postkonto och kan därmed logga in på Ditt konto och obehindrat läsa Dina bokningsförfrågningar. Bedragaren utger sig för att vara Du för att på så sätt ta emot betalningar från hyresgäster till sitt eget bankkonto. Dina hyresgäster kan bli lurade på pengar, Du på förfrågningar och bokningar såsom att Din trovärdighet som fastighetsägare skadas. Läs mer här

Ytterligare information angående säkerhet hittar Du här.




Frågor?


Svar på vanliga frågor hittar Du på våra sidor Service & Hjälp där Du även finner våra kontaktdetaljer om Du vill kontakta oss direkt.